Bandet

Bandet
Efter träningen en sommarkväll någonstans i Sifferbo Gagnef Dalarna..Från vänster: Kalle Wahlbro, Christer Damm, Sören Löken Löfgren och Guma Hammar

2009-08-26

Musikbetyg

Hej alla Blue Feet vänner!

Idag ska jag berätta hur det var när jag skulle sjunga i skolan..Nä, Nicke Lilltroll-inledningar är nog inte riktigt passande på en blogg..Hur som helst kom jag av någon outgrundelig anledning på hur det var när vi gick i gymnasiet på slutet av 60 talet i Borlänge..
Musikbetyget sattes ju litet grann på en höft kan man tycka så här efteråt..Man fick resa sig upp och inför den församlade klassen till lärarens ackompanjemang sjunga någon käck sång eller visa..

Jag minns , hur jag med darrande knän skulle sjunga inför hela klassen, en sång av högtravande karaktär..och det gick som det gick!! Inte bra!! Betyget i musik blev därefter...Hur som helst, det roliga i kråksången är, att läraren var ingen mindre än Sörens mamma..Doris Löfgren..

Sedan dess har ju många år gått, och knäna darrar inte längre riktigt lika mycket när vi spelar.Men det känns som en kul historia att berätta...Hur vi människor på olika sätt får anknytningar till varandra ..

Vi ses snart på Mariannes i Falun? Onsdagar = 60talsaftnar..Blue Feet kommer..Fast efter sommarens lättja kanske vi ska döpa om bandet till Blue Fett??

Kalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar